Przyjmowanie i załatwianie skarg w KPP Góra
Prawo do powszechnego składania skarg i wniosków jest prawem zagwarantowanym wszystkim obywatelom przez Konstytucję Rzeczypospolitej Polskiej.
Tryb rozpatrywania skarg i wniosków regulują przepisy Działu VIII Kodeksu postępowania administracyjnego oraz Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. (Dz. U. Nr 5 Poz. 46 z dnia 22.01.2002) w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.
Paragraf 5 cytowanego Rozporządzenia przewiduje możliwość złożenie skargi za pomocą poczty elektronicznej. Wychodząc naprzeciw Państwa potrzeb w Komendzie Powiatowej Policji w Górze utworzono konto e-mail, na które mogą Państwo kierować skargi i wnioski dotyczące pracy policji górowskiej.
1. Przyjmowanie i załatwianie skarg w KPP w Górze.
W KPP Góra uprawnionym do rozpatrywania skarg jest:
Komendant Powiatowy Policji odnośnie skarg dot. działalności podległych komórek organizacyjnych oraz zatrudnionych w nich policjantów (pracowników Policji),
Skargi przyjmowane są pisemnie (protokolarnie) oraz pocztą elektroniczną. W przypadku skarg telefonicznych informuje się obywateli o konieczności osobistego zgłoszenia się lub przysłania skargi pisemnej, gdyż w przeciwnym przypadku nie zostaną przeprowadzone czynności wyjaśniające. Tematyka skarg oraz wynikające z ich rozpatrywania wnioski wykorzystywane są w celu przeciwdziałania przyczynom rodzącym skargi: w ramach doskonalenia zawodowego, czy na odprawach służbowych.
W przypadku stwierdzenia w trakcie wyjaśniania skargi jakichkolwiek uchybień dotyczących funkcjonowania jednostki, bądź sposobu postępowania policjanta (pracownika) - przełożony jest o tym natychmiast informowany w celu niezwłocznego przedsięwzięcia czynności zmierzających do eliminacji nieprawidłowości.
Skargi załatwiane są w terminie określonym przez kodeks postępowania administracyjnego: nie później niż w ciągu miesiąca, bądź 14 dni (dot. parlamentarzystów i radnych).
Skarżący jest każdorazowo pisemnie informowany o sposobie załatwienia skargi. Takie zawiadomienie - oprócz oznaczenia organu, od którego pochodzi i podpisu z podaniem imienia, nazwiska, stanowiska osoby upoważnionej do załatwienia skargi - zawiera zawsze wskazanie sposobu załatwienia skargi. Nadto w przypadku niepotwierdzenia zarzutów obowiązkowo umieszcza się uzasadnienie faktyczne i prawne w celu dokładnego wyjaśnienia skarżącemu przyczyn, dla których skargę uznano za bezzasadną.
2. Bezpośrednie przyjmowanie interesantów.
W Komendzie Powiatowej Policji w Górze interesantów przyjmują:
Komendant Powiatowi Policji lub jego Zastępca w każdy wtorek od godz. 15.00-17.00 oraz funkcjonariusze tych jednostek odpowiedzialni za realizację zagadnień skargowych - od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.30 - 15.30,
Pozostali uprawnieni kierownicy komórek organizacyjnych - codziennie w godzinach służby.
Rozmowy z interesantami przeprowadzane są zawsze w klimacie życzliwości i zrozumienia. W uzasadnionych przypadkach natychmiast podejmowane są interwencje oraz działania zmierzające do wyjaśnienia problemów nurtujących obywateli. Taka postawa funkcjonariuszy jest wyrazem otwartości Policji na problemy społeczeństwa.
Adres poczty internetowej dla skarg i wniosków skargi@gora.wr.policja.gov.pl